The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053638" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
Popis výsledku v původním jazyce
The present curricular research shows that the implementation of the national projected curriculum form into projected curriculum forms at school level is possible only when simulation method is applied. The outcome of this process is a constitutive school curriculum which needs to be subsequently implemented into the implemented school curriculum model, securing a full compliance with all curricular requirements. The implementation of health education into school educational programmes currently involves many problem questions. This paper discusses how these questions can be categorised and solved by means of simulation method.
Název v anglickém jazyce
The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
Popis výsledku anglicky
The present curricular research shows that the implementation of the national projected curriculum form into projected curriculum forms at school level is possible only when simulation method is applied. The outcome of this process is a constitutive school curriculum which needs to be subsequently implemented into the implemented school curriculum model, securing a full compliance with all curricular requirements. The implementation of health education into school educational programmes currently involves many problem questions. This paper discusses how these questions can be categorised and solved by means of simulation method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas
ISBN
978-80-210-5524-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
55-71
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—