Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional choice of Pupils with Special Education Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053788" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional choice of Pupils with Special Education Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pupils with specific learning difficulties and behaviour disorders are a relatively strongly represented group in Czech schools, which traditionally received special attention. This group of pupils has more serious problems when making educational and subsequently professional choices in the labour market. In the text we present data from a quantitative investigation focused on identification of specific features in professional aspirations of pupils with a mild disability, specific learning difficulties and behaviour disorders. Attention is paid to selected circumstances and influences which often play a role in the process of decision making, particularly the influence of counselling bodies.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional choice of Pupils with Special Education Needs

  • Popis výsledku anglicky

    Pupils with specific learning difficulties and behaviour disorders are a relatively strongly represented group in Czech schools, which traditionally received special attention. This group of pupils has more serious problems when making educational and subsequently professional choices in the labour market. In the text we present data from a quantitative investigation focused on identification of specific features in professional aspirations of pupils with a mild disability, specific learning difficulties and behaviour disorders. Attention is paid to selected circumstances and influences which often play a role in the process of decision making, particularly the influence of counselling bodies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IJONTE - International Journal on New Trends in Education and Their Implications

  • ISSN

    1309-6249

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    56-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus