Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OSVOJOVÁNÍ GRAMATIKY CIZÍCH JAZYKŮ A VÝBĚR GRAMATICKÝCH JEVŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053962" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OSVOJOVÁNÍ GRAMATIKY CIZÍCH JAZYKŮ A VÝBĚR GRAMATICKÝCH JEVŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je představit výzkumy v oblasti osvojování gramatiky cizích jazyků, zejména francouzštiny jako cizího jazyka, uskutečněné v posledních desetiletích, na které navazuje náš výzkum. Nejprve popisujeme některé z výzkumů osvojování cizích jazyků,které vedly k vymezení tzv. senzitivních fází vývoje morfosyntaktických struktur souvisejících se zákonitostí postupného osvojování gramatických jevů. Poté se zaměřujeme na podobné výzkumy uskutečněné v oblasti osvojování francouzštiny jako cizího jazyka, které ovlivnily profily referenčních úrovní pro francouzštinu. Ty lze uplatnit při analýzách jazykového obsahu učebnic a my je využíváme jako výzkumný nástroj.

  • Název v anglickém jazyce

    FOREIGN LANGUAGE GRAMMAR ACQUISITION AND SELECTION OF GRAMMAR

  • Popis výsledku anglicky

    In this text we introduce researches on learning the grammar of foreign languages, especially French as a foreign language, over the last decades connected with our researche. First, we describe some of the language acquisition researches that led to thedesignation called sensitive stages of development of morphosyntactic structures associated with patterns of gradual acquisition of grammar. Then we focus on similar researches carried out in the field of learning French as a foreign language which influenced the reference level descriptions for the French. These can be applied to the analysis of language textbooks content and we use them as a researche tool.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů QUAERE 2011

  • ISBN

    978-80-904877-3-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    624-633

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    29. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku