Slovak high school students? attitudes toward computers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054668" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10494821003612232" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10494821003612232</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10494821003612232" target="_blank" >10.1080/10494821003612232</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Slovak high school students? attitudes toward computers
Popis výsledku v původním jazyce
We focused on finding these ecological effects in the differences in computer attitudes as a function of gender and age. A questionnaire with 34 Likert-type items was used in our research. The sample consisted of 659 students from 14 high schools, aged 15?19 years attending the first, the second, the third, and the fourth years of study. The results of the questionnaire were divided into the two dimensions of concrete computer enjoyment and computer anxiety. Overall, girls and younger students have morepositive attitudes.
Název v anglickém jazyce
Slovak high school students? attitudes toward computers
Popis výsledku anglicky
We focused on finding these ecological effects in the differences in computer attitudes as a function of gender and age. A questionnaire with 34 Likert-type items was used in our research. The sample consisted of 659 students from 14 high schools, aged 15?19 years attending the first, the second, the third, and the fourth years of study. The results of the questionnaire were divided into the two dimensions of concrete computer enjoyment and computer anxiety. Overall, girls and younger students have morepositive attitudes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Interactive Learning Environments
ISSN
1049-4820
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
537-550
Kód UT WoS článku
000299290000006
EID výsledku v databázi Scopus
—