Postoje študentov gymnázií k počítačom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027802" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje študentov gymnázií k počítačom
Popis výsledku v původním jazyce
Vplyv informačných a komunikačných technológií a počítačov na každodenný život sa neustále zvyšuje. Táto situácia pôsobí aj na zmenu postojov k počítačom. V našom výskume sme sa zamerali na zisťovanie rozdielov v postojoch k počítačom medzi chlapcami a dievčatami a medzi ročníkmi, ktoré študenti navštevujú. Dotazník obsahoval 34 položiek Likertovho typu. Výroky v dotazníku boli prebraté od autorov Steva Kennewella a Alex Morganovej. Výrok sme upravili do vhodnej podoby použiteľnej v podmienkach slovenských gymnázií. Výskumu sa zúčastnilo 659 študentov zo 14 gymnázií. Boli zastúpené všetky 4 ročníky, pričom vek študentov sa pohyboval v rozmedzí 15 až 19 rokov. Pre vyhodnotenie údajov sme použili faktorovú analýzu a analýzu rozptylu (ANOVA). Výsledky boli rozdelené do dvoch dimenzií, prvou dimenziou bola radosť z používania počítačov a druhou bola obava z používania počítačov. V prvej dimenzii dosahoval vyššie skóre mladší študenti a dievčatá. V druhej dimenzii dosahovali vyššie skóre ch
Název v anglickém jazyce
High school students attitudes toward computers
Popis výsledku anglicky
The impact of information and communication technologies and computers on our daily lives has been steadily increasing. This state influences the change of attitudes toward computers. We focused on finding the differences between gender and age accordingto computer attitudes. A questionnaire with 34 Likert type items was used in our research. Items were taken over from Steve Kennewell and Alex Morgan. Items were modified on conditions of Slovak high schools. The sample consists of 659 students of 14 high schools. Students attended the first, the second, the third and the fourth grades of study. They were ages from 15 to 19 years old. For the data evaluation we used the factor analysis and the ANOVA. The results of the questionnaire were divided into two dimensions, first was computer enjoyment and second was computer anxiety. In first dimension younger students and girls have positive attitudes. In the second dimension younger students and boys achieved higher score. Totally, girls ha
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů