Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054958" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054958 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole se zabýváme otázkami rané podpory a rané péče, věnované dítěti s vývojovým postižením a jeho rodině. Ve vztahu k rané podpoře je vysvětlen pojem resilience, která vzniká ze setkání nepříznivých a životně specifických podmínek u dítěte v konfrontaci s prostředím. Pozornost je věnována možnostem ve využití plastičnosti centrální nervové soustavy v raném věku ve prospěch dítěte. Charakterizovaná je raná péče dle zákona o sociálních službách. Závěrem kapitoly je uvedeno výzkumné šetření, které setýká analýzy zkušeností matek s dítětem s těžkým postižením s vnější podporou v raném a předškolním věku.
Název v anglickém jazyce
Resilience in Children and its Importance for Early Intervention
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V.
ISBN
978-80-7315-220-8
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
37-43
Počet stran knihy
299
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—