Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054958" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Resilience v dětském věku a její význam pro ranou podporu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole se zabýváme otázkami rané podpory a rané péče, věnované dítěti s vývojovým postižením a jeho rodině. Ve vztahu k rané podpoře je vysvětlen pojem resilience, která vzniká ze setkání nepříznivých a životně specifických podmínek u dítěte v konfrontaci s prostředím. Pozornost je věnována možnostem ve využití plastičnosti centrální nervové soustavy v raném věku ve prospěch dítěte. Charakterizovaná je raná péče dle zákona o sociálních službách. Závěrem kapitoly je uvedeno výzkumné šetření, které setýká analýzy zkušeností matek s dítětem s těžkým postižením s vnější podporou v raném a předškolním věku.

  • Název v anglickém jazyce

    Resilience in Children and its Importance for Early Intervention

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V.

  • ISBN

    978-80-7315-220-8

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    37-43

  • Počet stran knihy

    299

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly