RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055254" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.
Název v anglickém jazyce
RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Trought Education
ISBN
978-80-210-5720-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
161-168
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—