Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055254" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.

  • Název v anglickém jazyce

    RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Trought Education

  • ISBN

    978-80-210-5720-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    161-168

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku