Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054978" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá problematikou mediální výhovy pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním na základě analýzy kurikulárních dokumentů České republiky ve srovnání s analýzou vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg. Výsledky výzkumu dokazují, že informační a komunikační technologie (ICT) a s tím spojená mediální výchova se vzhledem dynamickému rozvoji digitálních technologií dostává stále více do popředí nejen pro svou atraktivitu, ale hlavně pro následné nezastupitelné praktické využití v řadě různých profesí. Mediální kompetence a základní ovládnutí ICT se tak stává v dnešní době nutnou součástí vzdělávání pro děti i mladistvé. Atraktivnost digitálních médií napomáhá jejich velkému zastoupení v náplni volnočasových aktivit, ne vždy se však jedná o smysluplnou práci s digitálními nebo multimediálními technologiemi.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Education for Children and Youth with Disabilities and Disadvantages

  • Popis výsledku anglicky

    The charter deals with media education for children and youth with disabilities and disadvantage on the basis analysis of the Czech curricula in comparison with the example analysis of the educational plan Fördeschule in Baden-Württemberg. Research results show that information and communication technology (ICT) and related media education get more to the fore not only for its attractiveness, but also mainly for the subsequent practical use in a variety of professions. Media competence and mastery of basic ICT has become a necessary part of education for children and adolescents. The attractiveness of digital media facilitates their great representation in the content of leisure activities, but not necessarily a meaningful work with digital and multimedia technologies. To teach children and young people targeted use of ICT in all its forms is very important in intact individual, but also children and adolescents with special educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et. al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami

  • ISBN

    978-80-210-5693-0

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    193-205

  • Počet stran knihy

    258

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly