Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054978" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá problematikou mediální výhovy pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním na základě analýzy kurikulárních dokumentů České republiky ve srovnání s analýzou vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg. Výsledky výzkumu dokazují, že informační a komunikační technologie (ICT) a s tím spojená mediální výchova se vzhledem dynamickému rozvoji digitálních technologií dostává stále více do popředí nejen pro svou atraktivitu, ale hlavně pro následné nezastupitelné praktické využití v řadě různých profesí. Mediální kompetence a základní ovládnutí ICT se tak stává v dnešní době nutnou součástí vzdělávání pro děti i mladistvé. Atraktivnost digitálních médií napomáhá jejich velkému zastoupení v náplni volnočasových aktivit, ne vždy se však jedná o smysluplnou práci s digitálními nebo multimediálními technologiemi.
Název v anglickém jazyce
Media Education for Children and Youth with Disabilities and Disadvantages
Popis výsledku anglicky
The charter deals with media education for children and youth with disabilities and disadvantage on the basis analysis of the Czech curricula in comparison with the example analysis of the educational plan Fördeschule in Baden-Württemberg. Research results show that information and communication technology (ICT) and related media education get more to the fore not only for its attractiveness, but also mainly for the subsequent practical use in a variety of professions. Media competence and mastery of basic ICT has become a necessary part of education for children and adolescents. The attractiveness of digital media facilitates their great representation in the content of leisure activities, but not necessarily a meaningful work with digital and multimedia technologies. To teach children and young people targeted use of ICT in all its forms is very important in intact individual, but also children and adolescents with special educational needs.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et. al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami
ISBN
978-80-210-5693-0
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
193-205
Počet stran knihy
258
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—