Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055250" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.
Popis výsledku v původním jazyce
Negativně vnímané odlišnosti často znamenají diskreditaci svých nositelů. Pokud odlišnost zakládá negativní sociální status, hovoříme o ní jako o stigmatu. Klienti pomáhajících profesí, zejména pak cílové skupiny speciální pedagogiky, nezřídka nesou charakteristiky, které je alespoň potenciálně stigmatizují. Text čtenáři nabízí pohled na proces stigmatizace jako zdroj různorodé zkušenosti stigmatizovaných. V textu jsou coby ilustrace prezentována některá ze zjištění kvalitativního výzkumu, který se věnoval pohledu dětí z preventivně výchovného zařízení na svou životní situaci i na sebe sama.
Název v anglickém jazyce
Stigmatization as Diverse Experience of Children with Behavioral Difficulties: Experience between Discreditation and Social Support
Popis výsledku anglicky
Negatively defined differences among people often lead to stigmatization of the ones who differ. Difference meaning negative social status is called stigma attribute. Clients of helping professions (such as children with behavioral difficulties and othertarget groups of special pedagogy) often have such negative attributes. This article offers specific view of the process of stigmatization as a source of diverse experience of the stigmatized people. The text presents data collected during qualitative research targeted on specific perspective of children clients of counseling care center for children with behavioral difficulties.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V.
ISBN
978-80-7315-220-8
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
99-109
Počet stran knihy
299
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—