Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055257" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055257 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnostitěchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na ?péči a restrikci?. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních ?služeb?. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.

  • Název v anglickém jazyce

    Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?

  • Popis výsledku anglicky

    Perspectives of dealing with delinquent youth are closely linked to changes in approaches of dealing with children at risk. Within recent special education approaches there are tendencies to inclusion of these categories of children, though approaches of?care and restriction? dominate the field of helping professions in practice. From the ?care and restriction? perspective, children are seen as passive objects of interventional ?care?. Our research findings presented in the text ilustrate variety of differences in attitudes and strategies of these children. These differences are inevitable parts of informed intervention perspective, which respects these differences as indicators of individual needs. Informed intervention perspective defines its clients as indepedent and responsible individuals capable to solve their life problems actively.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?

  • ISBN

    978-80-260-0137-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    145

  • Strana od-do

    134-143

  • Název nakladatele

    občanské sdružení Ratolest Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Sídlo veřejného ochránce práv v Brně

  • Datum konání akce

    25. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku