Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055257" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055257 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
Popis výsledku v původním jazyce
Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnostitěchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na ?péči a restrikci?. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních ?služeb?. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.
Název v anglickém jazyce
Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?
Popis výsledku anglicky
Perspectives of dealing with delinquent youth are closely linked to changes in approaches of dealing with children at risk. Within recent special education approaches there are tendencies to inclusion of these categories of children, though approaches of?care and restriction? dominate the field of helping professions in practice. From the ?care and restriction? perspective, children are seen as passive objects of interventional ?care?. Our research findings presented in the text ilustrate variety of differences in attitudes and strategies of these children. These differences are inevitable parts of informed intervention perspective, which respects these differences as indicators of individual needs. Informed intervention perspective defines its clients as indepedent and responsible individuals capable to solve their life problems actively.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
ISBN
978-80-260-0137-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
145
Strana od-do
134-143
Název nakladatele
občanské sdružení Ratolest Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Sídlo veřejného ochránce práv v Brně
Datum konání akce
25. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—