Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intervence jako restrikce nebo jako posilování?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063138" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intervence jako restrikce nebo jako posilování?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Informovaná intervence staví na znalosti individuálních odlišností dítěte/žáka a směřuje k naplnění jeho individuálních edukačních potřeb. Je charakteristická intervenčním konceptem 3P (posilování, podpora, provázení). V textu jej představujeme na příkladech z výzkumů a stavíme jej do kontrastu intervenčního konceptu 3R (represe, restrikce, resocializace), který se též v aktuálních speciálněpedagogických intervenčních strategií uplatňuje, ovšem je primárně zaměřen na potřeby a zájmy okolí dítěte, resp.společnosti. V textu tematizujeme hledisko příjemců intervence (dětí či žáků), přičemž zdůrazňujeme roli, kterou tito jedinci a jejich pohled na intervenci samotnou v rámci intervenčního procesu hrají. Ve světle obou intervenčních konceptů (3P a 3R) jsouna příkladech z našich výzkumů představeny tři typické reakce okolí na tzv. problémové chování tak z pohledu samotných aktérů tohoto chování ? diskreditující, zasvěcená (podpůrná) a odměňující reakce.

  • Název v anglickém jazyce

    Intervention ? restriction or support?

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of informed intervention is based on knowledge of individual differences between children and its aim is to meet their individual educational needs. It may be defined by the interventional concept of empowerment-support-guidance, which we believe to be more appropriate than the interventional concept of repression, restriction, resocialization, which aims to meet the needs and interests of children?s social environment. In the article we present children?s perspectives on and their attitudestowards intervention as illustrated by some of the findings of our researches in the field of behavioral difficulties. We emphasize role of children?s interpretations of the process of intervention as a key part of intervention.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI.

  • ISBN

    9788073152352

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    285-294

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly