Strategie adaptace dětí s ?problémovým? chování a jejich úloha v rámci informované intervence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063652" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie adaptace dětí s ?problémovým? chování a jejich úloha v rámci informované intervence
Popis výsledku v původním jazyce
Autor se v textu věnuje čtyřem postojovým adaptačním strategií dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. Navazuje tak na závěry svého kvalitativního výzkumu, zaměřeného na pohled těchto dětí na své chování a situaci. Strategie jsou v textu uchopeny coby specifické odlišnosti ?problémových? dětí. Jako odlišnosti jsou tyto strategie jedním z východisek pro tzv. informovanou intervenci, neboť potenciálně i reálně zakládají zvláštní individuální edukační potřeby těchto dětí. Efektivní intervenčnístrategie by měla podobné odlišnosti a potřeby respektovat a využívat je při plánování a realizaci na dítě zaměřené intervence.
Název v anglickém jazyce
Different Adaptation Strategies of Children with ?Problematic? Behaviour and the Role of These Strategies within the Process of Informed Intervention
Popis výsledku anglicky
The author describes four adaptation strategies of children with behavioural difficulties or with conduct disorder. The strategies were described within author's qualitative reserarch. These strategies are taken as specific individual differences that constitute individual educational needs of these children, serving as a basis of informed intervention. Informed intervention respects these individual educational needs and one of its aims is to meet them.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování
ISBN
9788021061347
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
35-41
Počet stran knihy
193
Název nakladatele
MUNI PRESS
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—