Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055280" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of a subproject pursued within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project (2005-2011). The subproject focuses on physical education in lower primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of physical education as well as pupils? overall daily physical activity. The research methods include content analysis of documents, systematic observation of the interaction in physical education classes, standardised controlled interviews, questionnaires, day time records, and modelling of the physical education curriculum. In addition, educational documents containing the projected curriculum of physical education were analysed. Other deployed methods involveresearch samples representative of the Czech Republic citizens and available samples of primary school teachers and pupils. The results provide a basis for physical education modelling in lower primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of a subproject pursued within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project (2005-2011). The subproject focuses on physical education in lower primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of physical education as well as pupils? overall daily physical activity. The research methods include content analysis of documents, systematic observation of the interaction in physical education classes, standardised controlled interviews, questionnaires, day time records, and modelling of the physical education curriculum. In addition, educational documents containing the projected curriculum of physical education were analysed. Other deployed methods involveresearch samples representative of the Czech Republic citizens and available samples of primary school teachers and pupils. The results provide a basis for physical education modelling in lower primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education

  • ISBN

    978-80-210-5720-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    271-280

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku