Nonverbální prvky v učebnicích: výsledky analýzy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055438" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nonverbální prvky v učebnicích: výsledky analýzy
Popis výsledku v původním jazyce
Nonverbální prvky se významně podílí na zprostředkovávání didaktických informací ve školní výuce. Za určitých okolností mohou podporovat učení. Podmínky, za nichž mohou nonverbální prvky podporovat učení jsou v teoretické i empirické rovině popsány poměrně podrobně. Otázkou však zůstává, do jaké míry jsou tyto poznatky zohledňovány. Například při tvorbě učebnic a jejich používání jako didaktického prostředku ve výuce. Z výše uvedených premis jsme vyšli v naší předcházející studii zaměřené na uvedení doproblematiky zkoumání nonverbálních prvků v učebnicích a na představení navrženého kategoriálního systému pro posuzování vybarných kvalit nonverbálních prvků v učebnicích (Janko, 2010). V odkazované práci jsme však nebyli schopni popsat zkoumanou problematiku v celé její komplexnosti. V této kapitole proto na uvedenou studii navazujeme a dále rozpracováváme teoretická východiska a metodologii prezentované problematiky.
Název v anglickém jazyce
Visuals in Textbooks: Results of the Analysis
Popis výsledku anglicky
Nonverbal elements plays an important role in mediating the didactic information in schools. Under certain circumstances, can promote learning. The conditions under which non-verbal elements to support learning in both theoretical and empirical level described quite in detail. But the question remains to what extent these findings are taken into account. For example, when creating textbooks and their use as a didactic resource in the teaching. From the above premises we started in our previous study onthe issue of putting into exploring non-verbal elements in the textbooks and the proposed performance assessment system of categories vybarných qualities nonverbal elements in textbooks (Janko, 2010). In the referenced work, however, we were not able todescribe the issues explored in all its complexity. In this chapter, so we build on this study and further elaborate on the methodology and theoretical issues presented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.
ISBN
978-80-210-5705-0
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
79-95
Počet stran knihy
243
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—