Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nonverbální prvky v učebnicích: výsledky analýzy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055438" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nonverbální prvky v učebnicích: výsledky analýzy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nonverbální prvky se významně podílí na zprostředkovávání didaktických informací ve školní výuce. Za určitých okolností mohou podporovat učení. Podmínky, za nichž mohou nonverbální prvky podporovat učení jsou v teoretické i empirické rovině popsány poměrně podrobně. Otázkou však zůstává, do jaké míry jsou tyto poznatky zohledňovány. Například při tvorbě učebnic a jejich používání jako didaktického prostředku ve výuce. Z výše uvedených premis jsme vyšli v naší předcházející studii zaměřené na uvedení doproblematiky zkoumání nonverbálních prvků v učebnicích a na představení navrženého kategoriálního systému pro posuzování vybarných kvalit nonverbálních prvků v učebnicích (Janko, 2010). V odkazované práci jsme však nebyli schopni popsat zkoumanou problematiku v celé její komplexnosti. V této kapitole proto na uvedenou studii navazujeme a dále rozpracováváme teoretická východiska a metodologii prezentované problematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Visuals in Textbooks: Results of the Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Nonverbal elements plays an important role in mediating the didactic information in schools. Under certain circumstances, can promote learning. The conditions under which non-verbal elements to support learning in both theoretical and empirical level described quite in detail. But the question remains to what extent these findings are taken into account. For example, when creating textbooks and their use as a didactic resource in the teaching. From the above premises we started in our previous study onthe issue of putting into exploring non-verbal elements in the textbooks and the proposed performance assessment system of categories vybarných qualities nonverbal elements in textbooks (Janko, 2010). In the referenced work, however, we were not able todescribe the issues explored in all its complexity. In this chapter, so we build on this study and further elaborate on the methodology and theoretical issues presented.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.

  • ISBN

    978-80-210-5705-0

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    79-95

  • Počet stran knihy

    243

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly