Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nonverbal Elements in the Context of Didactic Transposition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43895423" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43895423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.05" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.05</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.05" target="_blank" >10.1564/tme_v24.3.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nonverbal Elements in the Context of Didactic Transposition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the authors present results of their pilot research on nonverbal elements? perception. They pay attention to a not yet well established system of evaluation in mathematics textbooks from the perspective of nonverbal elements and sum up their findings from pilot researches on pupils? operations with nonverbal elements. Pilot surveys were conducted in a lower secondary school during geometry lessons. The pupils were assigned activities about the transfer of knowledge, inquiry based learning and working with mental representations. Findings of this pilot survey are coherent with a wider context of textbooks? evaluation from nonverbal elements? perspectives and serve as a basis for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Nonverbal Elements in the Context of Didactic Transposition

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the authors present results of their pilot research on nonverbal elements? perception. They pay attention to a not yet well established system of evaluation in mathematics textbooks from the perspective of nonverbal elements and sum up their findings from pilot researches on pupils? operations with nonverbal elements. Pilot surveys were conducted in a lower secondary school during geometry lessons. The pupils were assigned activities about the transfer of knowledge, inquiry based learning and working with mental representations. Findings of this pilot survey are coherent with a wider context of textbooks? evaluation from nonverbal elements? perspectives and serve as a basis for further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Technology in Mathematics Education

  • ISSN

    1744-2710

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    137-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85035783307