Nonverbal Elements in the Context of Didactic Transposition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43895423" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43895423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.05" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.05</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.05" target="_blank" >10.1564/tme_v24.3.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nonverbal Elements in the Context of Didactic Transposition
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, the authors present results of their pilot research on nonverbal elements? perception. They pay attention to a not yet well established system of evaluation in mathematics textbooks from the perspective of nonverbal elements and sum up their findings from pilot researches on pupils? operations with nonverbal elements. Pilot surveys were conducted in a lower secondary school during geometry lessons. The pupils were assigned activities about the transfer of knowledge, inquiry based learning and working with mental representations. Findings of this pilot survey are coherent with a wider context of textbooks? evaluation from nonverbal elements? perspectives and serve as a basis for further research.
Název v anglickém jazyce
Nonverbal Elements in the Context of Didactic Transposition
Popis výsledku anglicky
In this paper, the authors present results of their pilot research on nonverbal elements? perception. They pay attention to a not yet well established system of evaluation in mathematics textbooks from the perspective of nonverbal elements and sum up their findings from pilot researches on pupils? operations with nonverbal elements. Pilot surveys were conducted in a lower secondary school during geometry lessons. The pupils were assigned activities about the transfer of knowledge, inquiry based learning and working with mental representations. Findings of this pilot survey are coherent with a wider context of textbooks? evaluation from nonverbal elements? perspectives and serve as a basis for further research.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal for Technology in Mathematics Education
ISSN
1744-2710
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
137-141
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85035783307