Evaluation of nonverbal elements in mathematics textbooks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889583" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889583 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of nonverbal elements in mathematics textbooks
Popis výsledku v původním jazyce
This article comments on mathematics textbooks for lower secondary schools. Authors do not focus on texts in the books but on the nonverbal elements instead. A possible system of categories which enables mapping and classifying of such elements is suggested in this article. As a results of that, it is possibble to evaluate and compare the textbooks which the authors have analyzed. A pilot research of putting this evaluations system in use is also described in the article. The research as certains whether the system of categories is usable to obtain sets of nonverbal elements suitable for further analysis.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of nonverbal elements in mathematics textbooks
Popis výsledku anglicky
This article comments on mathematics textbooks for lower secondary schools. Authors do not focus on texts in the books but on the nonverbal elements instead. A possible system of categories which enables mapping and classifying of such elements is suggested in this article. As a results of that, it is possibble to evaluate and compare the textbooks which the authors have analyzed. A pilot research of putting this evaluations system in use is also described in the article. The research as certains whether the system of categories is usable to obtain sets of nonverbal elements suitable for further analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education - ERIE 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
145-151
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358527400018