Evaluation of nonverbal elements in mathematics textbooks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889586" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.hrpub.org/download/20151231/UJER15-19505118.pdf" target="_blank" >http://www.hrpub.org/download/20151231/UJER15-19505118.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040115" target="_blank" >10.13189/ujer.2016.040115</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of nonverbal elements in mathematics textbooks
Popis výsledku v původním jazyce
This article comments on mathematics textbooks for lower secondary schools. Authors do not focus on texts in the books but on the nonverbal elements instead. A possible system of categories which enables mapping and classifying of such elements is suggested in this article. As a result of that, it is possible to evaluate and compare the textbooks which the authors have analysed. A pilot research of putting this evaluation system in use is also described in the article. The research ascertains whether the system of categories is useable to obtain sets of nonverbal elements suitable for further analysis.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of nonverbal elements in mathematics textbooks
Popis výsledku anglicky
This article comments on mathematics textbooks for lower secondary schools. Authors do not focus on texts in the books but on the nonverbal elements instead. A possible system of categories which enables mapping and classifying of such elements is suggested in this article. As a result of that, it is possible to evaluate and compare the textbooks which the authors have analysed. A pilot research of putting this evaluation system in use is also described in the article. The research ascertains whether the system of categories is useable to obtain sets of nonverbal elements suitable for further analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Universal Journal of Educational Research
ISSN
2332-3205
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
122-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—