Receptivní řečové dovednosti a strategie učení ? kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055554" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Receptivní řečové dovednosti a strategie učení ? kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje tvorbu kategoriálních systémů pro hodnocení strategií učení ve spojitosti s receptivními řečovými dovednostmi v učebnicích němčiny pro druhý cizí jazyk, či pro počáteční výuku němčiny na druhém stupni základní školy. V pojetí němčiny jako druhého cizího jazyka vycházíme z konceptu mnohojazyčnosti. Dále představujeme základní soubor a výzkumný vzorek učebnic pro náš výzkum a přinášíme výsledky první fáze ověřování kategoriálních systémů.
Název v anglickém jazyce
Receptive Language Skills and Learning Strategies ? Systems of Categories for the Evaluation of German Language Textbooks
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the development of systems of categories for evaluation of learning strategies in textbooks for German as a second foreign language and in textbooks for beginners learning German at the lower secondary school. The investigation focuses mainly on receptive language skills. The author explains the term German as a second foreign language within the concept of multilingualism; she introduces the main sample and the research sample of textbooks selected for her research and presents results of the first validation of the systems of categories.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků
ISBN
978-80-210-5718-0
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
115-128
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—