Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysing the Types of Visuals in Textbooks of Geography and German Language: Considering the Instructional Functioning of Photographs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068767" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00068767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.krepublishers.com/02-Journals/T-Anth/Anth-16-0-000-13-Web/Anth-16-0-000-13-Contents/Anth-16-0-000-13-Contents.htm" target="_blank" >http://www.krepublishers.com/02-Journals/T-Anth/Anth-16-0-000-13-Web/Anth-16-0-000-13-Contents/Anth-16-0-000-13-Contents.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysing the Types of Visuals in Textbooks of Geography and German Language: Considering the Instructional Functioning of Photographs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study makes effort to analyse visuals as an essential part of school textbooks. Based on two related investigations the study compares frequencies of types of visuals in selected science (geography) and foreign language (German) textbooks which arecommonly used at Czech lower secondary schools. On the basis of a synthesizing approach the aim is to draw considerations about the instructional effectiveness of visuals in different school subjects. As a research method a quantitative content analysisbased on the systems of categories as a research instrument was used. The research sample consisted of 4 geography textbooks and 4 German as a foreign language textbooks for lower secondary schools. The quantification of categories of visuals showed a significant dominance of photographs in the analysed textbooks in comparison with other types of visuals. This finding may be interpreted differently in respect to both subjects (geography, German language).

  • Název v anglickém jazyce

    Analysing the Types of Visuals in Textbooks of Geography and German Language: Considering the Instructional Functioning of Photographs

  • Popis výsledku anglicky

    This study makes effort to analyse visuals as an essential part of school textbooks. Based on two related investigations the study compares frequencies of types of visuals in selected science (geography) and foreign language (German) textbooks which arecommonly used at Czech lower secondary schools. On the basis of a synthesizing approach the aim is to draw considerations about the instructional effectiveness of visuals in different school subjects. As a research method a quantitative content analysisbased on the systems of categories as a research instrument was used. The research sample consisted of 4 geography textbooks and 4 German as a foreign language textbooks for lower secondary schools. The quantification of categories of visuals showed a significant dominance of photographs in the analysed textbooks in comparison with other types of visuals. This finding may be interpreted differently in respect to both subjects (geography, German language).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Anthropologist

  • ISSN

    0972-0073

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    363-372

  • Kód UT WoS článku

    000323112000035

  • EID výsledku v databázi Scopus