Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kurikulární reforma a podněty pro vzdělávání učitelů cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055796" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055796 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kurikulární reforma a podněty pro vzdělávání učitelů cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V úvodu přinášíme stručný historický exkurz do doby předcházející kurikulární reformě připravené k datu zahájení školního roku 2007/08 a chceme poukázat na některé kritické momenty jejího naplňování. Další část příspěvku se zabývá současným stavem oborových didaktik, které mají za úkol formulovat a argumentačně podložit vzdělávací obsahy školních předmětů. V této souvislosti je zmíněna i problematika vzdělávání budoucích učitelů. Klíčovou částí je analýza konceptu didaktických znalostí obsahu, význam tohoto konceptu pro oborové didaktiky a reflexe výzkumu didaktických znalostí obsahu v didaktice cizích jazyků.

  • Název v anglickém jazyce

    Curricular reform and ideas for foreign language teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is introduced by a brief historical account taking us to the period preceding the current curricular reform ready to be implemented at the beginning of the 2007/08 academic year. Some of the problematic moments of its implementation are mentioned. The following part of the article focuses on the current state of field didactics which are expected to formulate and argumentatively defend educational content of school subjects. Related to this debate is also the latest development in teacher education. The key part of the article is an analysis of the concept of pedagogical content knowledge, the importance of this concept for field didactics and a reflection on the field of research on pedagogical content knowledge in foreign language didactics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum výuky cizích jazyků

  • ISBN

    978-80-210-5719-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    100

  • Strana od-do

    21-34

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku