Kurikulární reforma a podněty pro vzdělávání učitelů cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055796" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055796 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kurikulární reforma a podněty pro vzdělávání učitelů cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodu přinášíme stručný historický exkurz do doby předcházející kurikulární reformě připravené k datu zahájení školního roku 2007/08 a chceme poukázat na některé kritické momenty jejího naplňování. Další část příspěvku se zabývá současným stavem oborových didaktik, které mají za úkol formulovat a argumentačně podložit vzdělávací obsahy školních předmětů. V této souvislosti je zmíněna i problematika vzdělávání budoucích učitelů. Klíčovou částí je analýza konceptu didaktických znalostí obsahu, význam tohoto konceptu pro oborové didaktiky a reflexe výzkumu didaktických znalostí obsahu v didaktice cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
Curricular reform and ideas for foreign language teacher education
Popis výsledku anglicky
The paper is introduced by a brief historical account taking us to the period preceding the current curricular reform ready to be implemented at the beginning of the 2007/08 academic year. Some of the problematic moments of its implementation are mentioned. The following part of the article focuses on the current state of field didactics which are expected to formulate and argumentatively defend educational content of school subjects. Related to this debate is also the latest development in teacher education. The key part of the article is an analysis of the concept of pedagogical content knowledge, the importance of this concept for field didactics and a reflection on the field of research on pedagogical content knowledge in foreign language didactics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum výuky cizích jazyků
ISBN
978-80-210-5719-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
100
Strana od-do
21-34
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—