Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055849" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola prezentuje první fázi výzkumného šetření zaměřujícího se na kulturu a přístupnost kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. Dominantním cílem výzkumu je analyzovat míru zprostředkování kulturního bohatství neslyšícím žákům v ZŠ prosluchově postižené v Praze-Radlicích s přihlédnutím ke spolupráci s kulturními institucemi a očekávaným výstupům RVP ZV. Text terminologicky vymezuje téma kultury i kulturního bohatství a představuje legislativu související s kulturními právy neslyšících ve světovém a českém kontextu. Kapitola rovněž mapuje provázanost RVP ZV a kultury v jednotlivých vzdělávacích oblastech a průřezových tématech. V neposlední řadě se text věnuje začlenění spolupráce s kulturními institucemi do ŠVP škol pro sluchově postižené.
Název v anglickém jazyce
Culture and the Issue of Accessibility of Cultural Wealth in Deaf Pupils' Primary Education
Popis výsledku anglicky
The objective of this chapter is to present the fi rst part of the research focused on the culture and the accessibility of cultural wealth in deaf pupils' primary education. The major aim of the research is to analyse the condition of the accessibilityof cultural wealth to the deaf pupils of the primary school in Prague-Radlice with regard to the cooperation with cultural institutions and to the prospective outputs of the Framework Education Program for primary schools. The paper sets out the terminology of culture and cultural wealth as well as legislative tools connected with the cultural rights of deafs in both Czech and global context. The chapter also maps out the cohesion between culture and educational areas and cross-sectional themes of the Framework Education Program. Last but not least, the chapter deals with the issue of including cooperation with cultural institutions in School Education Programmes of primary schools for pupils with hearing impairment.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání
ISBN
978-80-210-5663-3
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
122-128
Počet stran knihy
196
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—