Kultura pro všechny? Neslyšící žáci v českých kulturních institucích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070964" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kultura pro všechny? Neslyšící žáci v českých kulturních institucích
Popis výsledku v původním jazyce
Neslyšící žáci ZŠ patří do skupiny dětí se specifickými vzdělávacími potřebami, ale mimo to jsou i příslušníky jazykové a kulturní menšiny. Mohou si vybrat jazyk vzdělávání, nicméně informace o jejich kultuře, historii a samotném jazyce závisí zcela na benevolenci vyučujícího. Vzhledem k evropské vzdělávací politice, která kulturu a kulturní diverzitu považuje za jeden ze svých pilířů, se nabízí otázka, jak je kulturní bohatství zprostředkováno neslyšícím žákům a zda je pamatováno také na vlastní kulturu Neslyšících. Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na přístupnost kulturních institucí pro neslyšící žáky, který proběhl ve 116 českých muzeích, galeriích, divadlech a knihovnách.
Název v anglickém jazyce
Culture for all? Deaf pupils in the Czech cultural institutions
Popis výsledku anglicky
Deaf primary school pupils belong to the group of children with special educational needs but they are also members of linguistic and cultural minority. Deaf children can officially choose the language of education, however the access to information about their culture, history and their very own language depends on the benevolence of their teacher. With regard to the European education policy, according to which culture and cultural diversity are one of its cornerstones, a question rises: How is cultural wealth transferred to deaf pupils? And have they access to Deaf culture as well? This paper presents some of the outcomes of research focused on the accessibility of cultural institutions for deaf pupils, which took place in 116 museums, galleries, theatres and libraries in the Czech republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků (elektronická forma) XXI. Celostátní konference ČAPV ?Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti?
ISBN
9788074146022
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
425-430
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—