Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055901" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055901 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je uvedením do problematiky kvality školního vzdělávání. Jejím cílem je předestřít systémový rámec kvality v dané oblasti, a nabídnout tak zastřešení pro jednotlivé kapitoly zařazené do této knihy. Výklad kapitoly je rozvržen do čtyř částí. Nejprve autoři připomínají výsledky analýz nálezů českého pedagogického výzkumu a poukazují na problém nerovnoměrně rozložené výzkumné pozornosti. V návaznosti na to konstatují potřebu produkovat výzkumné poznání o problémech školního vzdělávání tak, aby mohlo vznikat integrované a kumulativní vědění. Tím poukazují na potřebu propracování modelů (kvality) školního vzdělávání a odpovídajících výzkumných nástrojů. Jejich koordinované uplatnění ve výzkumné praxi by mělo vést k produkci vzájemně provázaných poznatků a k jejich systematickému začlenění do poznatkové základny.
Název v anglickém jazyce
The systemic framework of school education: introduction
Popis výsledku anglicky
The chapter serves as an introduction to the area of school education. It aims to present a systemic framework of quality in the area in order to interconnect the individual chapters in this book. This chapter comprises four parts: Czech educational research analyses' results with particular focus on unevenness of allocation of research attention, a reference to the need to produce research into school education outcomes in a way that allows integrated and cumulative knowledge to be founded, indicationof urgent need to elaborate on models of (quality of) school education and corresponding research methods. Their co-ordinated application in research practice should therefore lead to production of mutually interconnected knowledge and its systemic inclucion into knowledge base.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.
ISBN
978-80-210-5705-0
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
11-19
Počet stran knihy
243
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—