Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech case: Studetns, Governance and the Interface with Secondary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F14%3A%230000199" target="_blank" >RIV/00237752:_____/14:#0000199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Czech case: Studetns, Governance and the Interface with Secondary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focused on three domains of research related to the implementation of European standards and guidelines for quality assurance (ESG) ? evaluation of students? results, quality assurance concerning the institutional governance and interconnections of higher education institutions with secondary schools in the area of quality assurance. The research methodology followed the implementation and translation of standards into the institutional quality systems emphasising the implementation staircase. The institutional policies and ESG in institutional reality were analysed in each domain and barriers of ESG implementation were discovered. Concluding reflections approved, similarly as it was found at the international level, that ESG perhaps codified what already become practice through earlier quality assurance mechanisms developed in European countries.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech case: Studetns, Governance and the Interface with Secondary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focused on three domains of research related to the implementation of European standards and guidelines for quality assurance (ESG) ? evaluation of students? results, quality assurance concerning the institutional governance and interconnections of higher education institutions with secondary schools in the area of quality assurance. The research methodology followed the implementation and translation of standards into the institutional quality systems emphasising the implementation staircase. The institutional policies and ESG in institutional reality were analysed in each domain and barriers of ESG implementation were discovered. Concluding reflections approved, similarly as it was found at the international level, that ESG perhaps codified what already become practice through earlier quality assurance mechanisms developed in European countries.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Drivers and barriers to achieving quality in higher education

  • ISBN

    978-94-6209-493-2

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    127-142

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Sense Publishers

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Kód UT WoS kapitoly