Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The European Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area in Portugal and the Czech Republic: Between the Worlds of Neglect and Dead Letters?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000013" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00237752:_____/18:N0000010

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1057%2Fs41307-017-0050-z" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1057%2Fs41307-017-0050-z</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0050-z" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0050-z</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The European Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area in Portugal and the Czech Republic: Between the Worlds of Neglect and Dead Letters?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper enquires into the institutional impact of European policies, as embodied by the Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). Theoretically, the work departs from the ‘worlds of compliance’ framework in relation to EU law implementation to study EU initiatives under the Open Method of Coordination. Empirically, it presents how ESG are taken up by higher education institutions in Portugal and the Czech Republic. The study finds a substantial misfit between the modes of governance traditionally ascribed to Portugal and the Czech Republic and the identified patterns of ESG translations in those countries.

  • Název v anglickém jazyce

    The European Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area in Portugal and the Czech Republic: Between the Worlds of Neglect and Dead Letters?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper enquires into the institutional impact of European policies, as embodied by the Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). Theoretically, the work departs from the ‘worlds of compliance’ framework in relation to EU law implementation to study EU initiatives under the Open Method of Coordination. Empirically, it presents how ESG are taken up by higher education institutions in Portugal and the Czech Republic. The study finds a substantial misfit between the modes of governance traditionally ascribed to Portugal and the Czech Republic and the identified patterns of ESG translations in those countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Policy

  • ISSN

    0952-8733

  • e-ISSN

    1740-3863

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    1–24

  • Kód UT WoS článku

    000454839200004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018297846