The European Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area in Portugal and the Czech Republic: Between the Worlds of Neglect and Dead Letters?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000013" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000013 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00237752:_____/18:N0000010
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1057%2Fs41307-017-0050-z" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1057%2Fs41307-017-0050-z</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0050-z" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0050-z</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The European Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area in Portugal and the Czech Republic: Between the Worlds of Neglect and Dead Letters?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper enquires into the institutional impact of European policies, as embodied by the Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). Theoretically, the work departs from the ‘worlds of compliance’ framework in relation to EU law implementation to study EU initiatives under the Open Method of Coordination. Empirically, it presents how ESG are taken up by higher education institutions in Portugal and the Czech Republic. The study finds a substantial misfit between the modes of governance traditionally ascribed to Portugal and the Czech Republic and the identified patterns of ESG translations in those countries.
Název v anglickém jazyce
The European Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area in Portugal and the Czech Republic: Between the Worlds of Neglect and Dead Letters?
Popis výsledku anglicky
The paper enquires into the institutional impact of European policies, as embodied by the Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). Theoretically, the work departs from the ‘worlds of compliance’ framework in relation to EU law implementation to study EU initiatives under the Open Method of Coordination. Empirically, it presents how ESG are taken up by higher education institutions in Portugal and the Czech Republic. The study finds a substantial misfit between the modes of governance traditionally ascribed to Portugal and the Czech Republic and the identified patterns of ESG translations in those countries.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Higher Education Policy
ISSN
0952-8733
e-ISSN
1740-3863
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
1–24
Kód UT WoS článku
000454839200004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85018297846