Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

European standards for quality assurance and institutional practices of student assessment in the UK, the Netherlands and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F14%3A%230000195" target="_blank" >RIV/00237752:_____/14:#0000195 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00237752:_____/14:#0000211

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02602938.2013.830694" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/02602938.2013.830694</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02602938.2013.830694" target="_blank" >10.1080/02602938.2013.830694</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    European standards for quality assurance and institutional practices of student assessment in the UK, the Netherlands and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses the student assessment procedures of 12 universities in the UK, the Netherlands and the Czech Republic with respect to their alignment with the European standards and guidelines on the quality of assessing higher education students(European Standards and Guidelines for Quality Assurance [ESG] 1.3). Based on qualitative methodology combining document review with semi-structured interviews, the analysis has yielded three major results. First, the assessment procedures of the UK universities studied indicate the highest alignment with the ESG 1.3 when compared to the Czech institutions, with the Dutch universities occupying the middle ground. Second, a preference for summative assessment to account for pressures of massification canbe observed at institutions in all three countries. Third, it is argued that contrary to some (ministerial) expectations, the influence of the ESG on institutions seems to be insignificant, due to unawareness of the ESG 1.3 at all of the

  • Název v anglickém jazyce

    European standards for quality assurance and institutional practices of student assessment in the UK, the Netherlands and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses the student assessment procedures of 12 universities in the UK, the Netherlands and the Czech Republic with respect to their alignment with the European standards and guidelines on the quality of assessing higher education students(European Standards and Guidelines for Quality Assurance [ESG] 1.3). Based on qualitative methodology combining document review with semi-structured interviews, the analysis has yielded three major results. First, the assessment procedures of the UK universities studied indicate the highest alignment with the ESG 1.3 when compared to the Czech institutions, with the Dutch universities occupying the middle ground. Second, a preference for summative assessment to account for pressures of massification canbe observed at institutions in all three countries. Third, it is argued that contrary to some (ministerial) expectations, the influence of the ESG on institutions seems to be insignificant, due to unawareness of the ESG 1.3 at all of the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Assessment & Evaluation in Higher Education

  • ISSN

    0260-2938

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    310-325

  • Kód UT WoS článku

    000331356300004

  • EID výsledku v databázi Scopus