Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross-cultural Differences in the Construal of Authorial Voice in the Genre of Diploma Theses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00057645" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00057645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross-cultural Differences in the Construal of Authorial Voice in the Genre of Diploma Theses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter investigates the construal of authorial voice in the genre of diploma theses in relation to the specific communicative purposes that the authors are trying to achieve. Taking a cross-cultural perspective, the study is carried out on a corpusof diploma theses in the field of linguistics written by Czech and German students of English. The main purpose of the investigation is to explore how novice writers use pronominal self-reference items and impersonal constructions to present findings and negotiate claims. The results of the quantitative and qualitative analyses show that the writers generally manage to construct a coherent authorial voice. The author argues that novice writers? choices cannot be explained only by a lack of expertise and a reluctance to commit themselves explicitly to their claims; they are also affected by the constraints imposed by the Master?s thesis as a genre, interference from the L1 academic-writing standard and instructions received in writing c

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-cultural Differences in the Construal of Authorial Voice in the Genre of Diploma Theses

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter investigates the construal of authorial voice in the genre of diploma theses in relation to the specific communicative purposes that the authors are trying to achieve. Taking a cross-cultural perspective, the study is carried out on a corpusof diploma theses in the field of linguistics written by Czech and German students of English. The main purpose of the investigation is to explore how novice writers use pronominal self-reference items and impersonal constructions to present findings and negotiate claims. The results of the quantitative and qualitative analyses show that the writers generally manage to construct a coherent authorial voice. The author argues that novice writers? choices cannot be explained only by a lack of expertise and a reluctance to commit themselves explicitly to their claims; they are also affected by the constraints imposed by the Master?s thesis as a genre, interference from the L1 academic-writing standard and instructions received in writing c

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Insights into Academic Genres

  • ISBN

    9783034312110

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    301-328

  • Počet stran knihy

    468

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Bern

  • Kód UT WoS kapitoly