Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058479" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00058479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality)a je rozvržena do čtyř částí ? postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy ? využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů ? jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy ? kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima ? konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění ? průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Components and characteristics of instructional quality: a review of research findings

  • Popis výsledku anglicky

    This review paper presents findings about components and characteristics of instruction that have been shown as relevant for quality of instruction by pedagogical, psychological and didactic research studies. In the paper (theoretical research), components and characteristics of instructional quality are summarized and presented in four areas: (1) classroom organization and management ? timing, pacing, structure, (2) dealing with goals and contents ? clarity, structure, coherence, (3) learning tasks ? cognitive activation, (4) supportive learning climate ? constructive dealing with mistakes, adaptive teaching. Each component and characteristic of instructional quality is highlighted with relevant research findings, which are discussed in didactic context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    27-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus