Rozvoj komunikačních dovedností jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00060770" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00060770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj komunikačních dovedností jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se koncentruje na oblast speciálně pedagogické podpory poskytované jedincům žijícím v domovech pro osoby se zdravotním postižením v České republice a prezentuje dílčí výzkumné výsledky, ilustrující stav poskytování logopedické intervence u uživatelů zařízení sociálních služeb spadajících pod rezort práce a sociálních věcí. Předmětem výzkumného šetření je analýza podpory rozvoje komunikačních dovedností žáků žijících v zařízení sociálních služeb. Dílčí výsledky výzkumných šetření nastiňují přístupy vedoucích pracovníků uvedených zařízení k uplatňování speciálně pedagogických postupů, popisují formy poskytování logopedické intervence v domovech pro osoby se zdravotním postižením a komparují přístupy učitelů a pracovníků v sociálních službách krozvoji komunikace s jejich nezbytností přisuzovanou logopedy a vyplývající také z provedených případových studií.
Název v anglickém jazyce
The development of the communication skills of individulals living in homes for people with disabilities
Popis výsledku anglicky
This paper concentrates on the area of special educational support provided to individuals living in homes for people with disabilities in the Czech Republic and presents partial research results illustrating the status of the skills of social service users under the Ministry of Labour and Social Affairs. The subject of the research is the analysis of support of the development of communication skills of pupils living in social service. Partial results of the survey research outline approaches of officers of such devices to implement special education procedures, describe the forms of speech therapy providing in homes for people with disabilities and compares attitudes of teachers and workers in social services to development of communication with speech therapists attributed their necessity and carried out under the case studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong learning
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
56-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—