Podpora komunikačních schopností v kontextu vzdělávání jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením v rámci povinné školní docházky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061256" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova1" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora komunikačních schopností v kontextu vzdělávání jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením v rámci povinné školní docházky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá speciálně pedagogickou podporou poskytovanou osobám žijícím v domovech pro osoby se zdravotním postižením v České republice. Na základě kvantitativního dotazníkového šetření u vedoucích pracovníků zařízení a logopedů jsou představenydílčí výzkumné výsledky popisující stav poskytování logopedické intervence u uživatelů zařízení sociálních služeb spadajících pod resort práce a sociálních věcí v České republice. Dílčí výsledky výzkumných šetření evaluují přístup vedoucích pracovníků uvedených zařízení k uplatňování speciálně pedagogické podpory, nastiňují periodicitu a nejčastější formy poskytování logopedické intervence v těchto zařízeních. Konkrétněji se v popředí příspěvku nacházejí žákyně základní školy speciální, které žijí v domově pro osoby se zdravotním postižením, a do školy jsou přiváženy.
Název v anglickém jazyce
Support of communication abilities for pupils in compulsory education, who living in homes for people with disabilities
Popis výsledku anglicky
The paper deals with special education support provided to people living in homes for people with disabilities in the Czech Republic. Based on a quantitative survey of facility leaders and speech therapists are presented partial results of research describing the status of using of speech therapy intervention for social service users under the Ministry of Labour and Social Affairs of the Czech Republic. Partial results of the survey research describing approaches of leaders of those facilities to implement special educational support and outline the frequency of the most common forms of speech therapy intervention in these facilities. More specifically, the paper found at the forefront of pupils, who live in the home for people with disabilities, and are brought to school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov z Prvej študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna a liečebná pedagogika
ISBN
9788055505916
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
52-65
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—