Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00060779" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00060779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Popis výsledku v původním jazyce
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
Název v anglickém jazyce
Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Popis výsledku anglicky
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experience-based geography learning
ISBN
9783863872021
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
132
Strana od-do
130
Název nakladatele
University of Education Freiburg
Místo vydání
Freiburg
Místo konání akce
Freibutg
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—