Terénní výuka zeměpisu pro základní školy: Realizace na Ještědu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006183" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/99021/ACC_2018_3_02.pdf" target="_blank" >https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/99021/ACC_2018_3_02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2018-3-002" target="_blank" >10.15240/tul/004/2018-3-002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Terénní výuka zeměpisu pro základní školy: Realizace na Ještědu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek čtenáři předkládá aktuální problematiku terénní výuky na základní škole, konkrétně terénní výuky zeměpisu. Na realizaci terénní výuky mnohdy nezbývá čas nebo se jí učitelé kvůli její náročnosti vyhýbají. Terénní výuka je přitom zakotvena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a její benefity pro žáky jsou nezpochybnitelné. Autoři na příkladu hory Ještědu dokazují, že dostatek podnětů pro terénní výuku se nachází mnohdy nedaleko od školních budov, tudíž se minimalizuje časová i finanční náročnost takovéto výuky. V úvodních kapitolách příspěvku autoři představují teoretická východiska terénní výuky v geografickém vzdělávání a věnují se jejímu postavení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Následně analyzují na základě šetření aktuální řešení terénní výuky na základních školách v Liberci. Nejdůležitější částí příspěvku je komplexní plán terénní výuky na Ještědu. Vzhledem k tomu, že tato výuka již byla realizována, je autory evaluována. Součástí příspěvku je mapa lokality výuky a ukázky z pracovního listu pro žáky.
Název v anglickém jazyce
Fieldwork Teaching of Geography for Basic Schools: Realization on the Ještěd Mountain
Popis výsledku anglicky
The paper presents a hot issue of fieldwork at basic schools, namely fieldwork in geography. There is often no time to implement fieldwork, or teachers tend to avoid it because of its difficulty. However, fieldwork is embedded in the Framework Education Programme for Basic Education, and its benefits to pupils are unquestionable. The authors, on the example of Ještěd Mountain, show that it is possible to conduct fieldwork with minimal financial and time demands. In the introductory chapters of the contribution, the authors outline the theoretical background of fieldwork in geography education and its position in the Framework Education Programme for Basic Education. Further, on the basis of a survey, they analyze the current solution for field education at basic schools in Liberec. The most important part of the contribution is a comprehensive plan of fieldwork on Ještěd Mountain. Since this teaching has already been implemented, the authors evaluate it. Part of the paper is a map of the locality and samples of the worksheets for pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
16-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—