Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00069547" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00069547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dvoustupňové kurikulum představuje v České republice v oblasti základního vzdělávání RVP ZV, který je závazným dokumentem pro kurikulum na školní úrovni. To umožnilo na jedné straně selektivnost, na druhé straně mnohé školy pochopily, že jde spíše o vytvoření vhodného prostředí pro vzdělávání všech žáků ve své komunitě, a začaly se otevřeně filozofií svého vzdělávání hlásit k myšlence školy pro všechny. S vytvářením inkluzivního prostředí však neměli pedagogové, ostatní pracovníci škol, ale ani rodiče azřizovatelé škol mnoho zkušeností. V rámci dílčího projektu výzkumného záměru MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu realizovaného na PdF MU nás tedy zajímala otázka, v jaké kvalitě je inkluzivní vzdělávání žákům poskytováno. Tento příspěvek navazuje na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů, při níž jsme pojmenovali jako nezbytnou podmínku inkluze uplatňování individuálního přístupu a diferenciace ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Individualisation and differentiation in the classroom as a basic condition for strategies supporting inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    Two-level curriculum in the Czech Republic introduces Framework Educational Programme for Basic Education which is compulsory for curriculum at school level. On the one hand it allowed the selectivity of basic education; on the other hand many schools recognized that it is better to create a suitable environment for education of all pupils in their community and began to openly report their education philosophy to the Idea School for All. Teachers or other school staff, parents or school authorities didnot have many experiences with the creation of an inclusive environment. Under the sub-project of research plan MSM 0021622443 Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Programme implemented at the Faculty of Education of Masaryk University we were interested in the quality of inclusive education in our schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita ve vzdělávání

  • ISBN

    9788072906208

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    358-370

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    PdF UK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku