Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061035" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The publication presents the results of the second phase of research aimed at identifying conditions of inclusion in Czech primary schools, where we focus our attention on how the teachers perceive and evaluate inclusion in their schools. This publication offers experiences with the implementation of the research tool Framework for Self-evaluation of Conditions of Education which is abroad known under the title Index for Inclusion and we interpret the data obtained. We analyse in more detail grouping the indicators into five major groups, which characterize the inclusion: communication, cooperation, individualization and differentiation, maximum respect and expectations. At the end of publication we present simpler variant of the research tool for theconditions of Czech schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research

  • Popis výsledku anglicky

    The publication presents the results of the second phase of research aimed at identifying conditions of inclusion in Czech primary schools, where we focus our attention on how the teachers perceive and evaluate inclusion in their schools. This publication offers experiences with the implementation of the research tool Framework for Self-evaluation of Conditions of Education which is abroad known under the title Index for Inclusion and we interpret the data obtained. We analyse in more detail grouping the indicators into five major groups, which characterize the inclusion: communication, cooperation, individualization and differentiation, maximum respect and expectations. At the end of publication we present simpler variant of the research tool for theconditions of Czech schools.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021059313

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy