Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000108" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu" target="_blank" >https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha sleduje cesty základních škol začátkem inkluzivního vzdělávání v České republice ve dvou výzkumných etapách, ve školním roce 2018/2019 a 2021/2022. Předmětem kvalitativního výzkumu se staly pedagogické procesy jako základní prostor pro inkluzi v diferencované a individualizované výuce. Data byla získána skupinovými rozhovory vždy se třemi participanty z vedení a z učitelů 1. a 2. stupně ZŠ. Sledováno bylo sedm škol, z nich pět pražských jádrových pro sběr dat, které byly rozdílné především v tom, s jakou vnitřní energií, přesvědčením a dovednostmi inkluzivní vzdělávání naplňují a jak se vypořádávají s vnitřními i vnějšími podmínkami. Pohledy participantů byly v obou etapách zpracovány do případových studí. Ve shrnujícím zpracování se o ně opírají tři typizace reakcí škol na inkluzivní vzdělávání. První se odvíjí od komponenty výchovně vzdělávacího procesu, která na dané škole nejvíce ovlivňuje implementaci inkluzivního vzdělávání. Druhá sleduje, jak vedení školy vytváří pro tuto implementaci hodnotové a realizační podmínky. Třetí postihuje, jak jsou kompetence pedagogů v souladu s hodnotovým a realizačním ideálem inkluzivního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary Schools’ Pathways towards Inclusive Education from the Perspective of School Teams

  • Popis výsledku anglicky

    The research study presented in this book explores the journey of primary schools through the beginning of inclusive education in the Czech Republic. The first phase of the qualitative research was conducted in the 2018/2019 school year, the second phase in the 2021/2022 school year. The subject of the research is pedagogical processes as a basic space for inclusion in differentiated and individualized teaching. The data were obtained through group interviews with three participants from the school management and teachers of the 1st and 2nd level of primary school. Seven schools were monitored, five of which were the core schools in Prague for data collection. Schools differed primarily in the internal energy, conviction and skills with which they fulfill inclusive education and how they deal with internal and external conditions The views of the participants were processed into case studies in both phases. In their summary process, they are used as the basis for three typifications of schools' responses to inclusive education. The first typification is based on the component of the educational process in the school that has the greatest influence on the implementation of inclusive education. The second typification looks at how the school leadership creates the value and implementation conditions. The third typification examines to what extent teachers' competences are in line with the value and implementation ideals of inclusive education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-486-0

  • Počet stran knihy

    159

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy