Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000108" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu" target="_blank" >https://eshop.pedf.cuni.cz/simplifyworks/cs/eoc/public/product/211569018-cesty-zakladnich-skol-inkluzivnim-vzdelavanim-z-pohledu-jejich-pedagogickych-tymu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesty základních škol inkluzivním vzděláváním z pohledu jejich pedagogických týmů
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha sleduje cesty základních škol začátkem inkluzivního vzdělávání v České republice ve dvou výzkumných etapách, ve školním roce 2018/2019 a 2021/2022. Předmětem kvalitativního výzkumu se staly pedagogické procesy jako základní prostor pro inkluzi v diferencované a individualizované výuce. Data byla získána skupinovými rozhovory vždy se třemi participanty z vedení a z učitelů 1. a 2. stupně ZŠ. Sledováno bylo sedm škol, z nich pět pražských jádrových pro sběr dat, které byly rozdílné především v tom, s jakou vnitřní energií, přesvědčením a dovednostmi inkluzivní vzdělávání naplňují a jak se vypořádávají s vnitřními i vnějšími podmínkami. Pohledy participantů byly v obou etapách zpracovány do případových studí. Ve shrnujícím zpracování se o ně opírají tři typizace reakcí škol na inkluzivní vzdělávání. První se odvíjí od komponenty výchovně vzdělávacího procesu, která na dané škole nejvíce ovlivňuje implementaci inkluzivního vzdělávání. Druhá sleduje, jak vedení školy vytváří pro tuto implementaci hodnotové a realizační podmínky. Třetí postihuje, jak jsou kompetence pedagogů v souladu s hodnotovým a realizačním ideálem inkluzivního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Primary Schools’ Pathways towards Inclusive Education from the Perspective of School Teams
Popis výsledku anglicky
The research study presented in this book explores the journey of primary schools through the beginning of inclusive education in the Czech Republic. The first phase of the qualitative research was conducted in the 2018/2019 school year, the second phase in the 2021/2022 school year. The subject of the research is pedagogical processes as a basic space for inclusion in differentiated and individualized teaching. The data were obtained through group interviews with three participants from the school management and teachers of the 1st and 2nd level of primary school. Seven schools were monitored, five of which were the core schools in Prague for data collection. Schools differed primarily in the internal energy, conviction and skills with which they fulfill inclusive education and how they deal with internal and external conditions The views of the participants were processed into case studies in both phases. In their summary process, they are used as the basis for three typifications of schools' responses to inclusive education. The first typification is based on the component of the educational process in the school that has the greatest influence on the implementation of inclusive education. The second typification looks at how the school leadership creates the value and implementation conditions. The third typification examines to what extent teachers' competences are in line with the value and implementation ideals of inclusive education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-486-0
Počet stran knihy
159
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—