Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062074" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The impact of information and communication technologies on our daily lives has been constantly increasing. This fact influences the modification of attitudes towards information and communication technologies. This study is focused on finding the genderdifferences in computer attitudes. A questionnaire with 33 Likerts type items was used in our research. The questionnaire was called Information and Communication Technologies Attitude Questionnaire (ICTAQ). The sample consists of 518 students from 9 high schools. Data was evaluated with the factor analysis with Varimax rotation, ANOVA, Pearsons chi-square test, Pearsons product moment and Cronbachs alpha which was calculated to find out the reliability of the questionnaire. The items of the questionnaire were divided into five dimensions: 1) The positive influence of ICT; 2) The negative influence of ICT; 3) Advantages of ICT; 4) ICT used in biology lesson; 5) Disadvantages of ICT.

  • Název v anglickém jazyce

    The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences

  • Popis výsledku anglicky

    The impact of information and communication technologies on our daily lives has been constantly increasing. This fact influences the modification of attitudes towards information and communication technologies. This study is focused on finding the genderdifferences in computer attitudes. A questionnaire with 33 Likerts type items was used in our research. The questionnaire was called Information and Communication Technologies Attitude Questionnaire (ICTAQ). The sample consists of 518 students from 9 high schools. Data was evaluated with the factor analysis with Varimax rotation, ANOVA, Pearsons chi-square test, Pearsons product moment and Cronbachs alpha which was calculated to find out the reliability of the questionnaire. The items of the questionnaire were divided into five dimensions: 1) The positive influence of ICT; 2) The negative influence of ICT; 3) Advantages of ICT; 4) ICT used in biology lesson; 5) Disadvantages of ICT.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies

  • ISSN

    1308-7711

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    433-446

  • Kód UT WoS článku

    000292127400042

  • EID výsledku v databázi Scopus