A cross-national study of prospective elementary and science teachers creativity styles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062092" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062092 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000709
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A cross-national study of prospective elementary and science teachers creativity styles
Popis výsledku v původním jazyce
1799 prospective teachers (596 males, 1203 females), enrolled in various departments (elementary school teaching and science teaching) in selected universities in Croatia, Czech Republic, Lithuania, Slovakia, Slovenia and Turkey, answered questionnaire on creativity styles. From the results of present study we can recognize that creativity potential of prospective elementary and science teachers is more on the adaptors side than on the side of innovators. The differences between prospective teachers, originating from different countries, study tracks and of different genders, even if statistically significant, are small (Cohens d below 0.2). From the perspective of the teacher educators it can mean that similar methods to enhance creativity can be used.
Název v anglickém jazyce
A cross-national study of prospective elementary and science teachers creativity styles
Popis výsledku anglicky
1799 prospective teachers (596 males, 1203 females), enrolled in various departments (elementary school teaching and science teaching) in selected universities in Croatia, Czech Republic, Lithuania, Slovakia, Slovenia and Turkey, answered questionnaire on creativity styles. From the results of present study we can recognize that creativity potential of prospective elementary and science teachers is more on the adaptors side than on the side of innovators. The differences between prospective teachers, originating from different countries, study tracks and of different genders, even if statistically significant, are small (Cohens d below 0.2). From the perspective of the teacher educators it can mean that similar methods to enhance creativity can be used.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Baltic Science Education
ISSN
1648-3898
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
285-292
Kód UT WoS článku
000309185000009
EID výsledku v databázi Scopus
—