Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062849" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu autoři uvádějí vybrané výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo identifikovat některá specifika volby další studijní (profesní) cesty žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dotazník byl zadán více jak 200 žákům devátých tříd. Autoři srovnávají skupiny handicapovaných a nehandicapovaných žáků v oblasti jejich volby studijní cesty. Pozornost je věnována rozdílům ve faktorech, které volbu ovlivňují, preferovaným hodnotám, vztahu školní úspěšnosti a volby. Vše je doplněno o projektivní preferenci volby za pomoci barev.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific Features of Professional Aspirations of Pupils with Special Educational Needs

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper the authors present selected results of quantitative research whose aim was to identify specific features of academic (professional) choice of pupils with special educational needs. The questionnaire was distributed to over 200 pupils of the9th year of basic school. The authors compare the groups of pupils with and without disability in the area of their academic choice. They focus on the differences in factors which influence the choice, preferred values, the relationship between school achievement and choice. The text is supplemented with the projection of the preferred choice by means of colours.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities.

  • ISBN

    9788073152369

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    57-64

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly