Postoje, obavy a emoce spojené s inkluzí u studentů pedagogických oborů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063085" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje, obavy a emoce spojené s inkluzí u studentů pedagogických oborů
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy postojů učitelů a budoucích učitelů k inkluzi a jejich obav spojených s prací v inkluzivních třídách jsou ve světovém pedagogickém výzkumu prováděny velmi často a s využitím různých metodologických přístupů. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké jsou postoje studentů pedagogických oborů k inkluzi, jak se liší od postojů obecné populace a také srovnání studentů speciální pedagogiky a ostatních pedagogických oborů. Využili jsme dat z dotazníkového šetření, ve kterém jsme zkombinovali modifikovanou verzi škály SACIE a upravenou verzi Bogardusovy škály sociální distance, která měří sociální akceptaci konkrétních skupin ve společnosti. Výzkumný soubor tvořilo 155 studentek a studentů Masarykovy univerzity oboru speciální pedagogika a jiných pedagogických oborů. Naše výsledky ukazují, že studium pedagogických oborů (a ještě výrazněji studium speciální pedagogiky) je důležitým faktorem pro sociální akceptaci osob s různými typy postižení, stejně jako pro postoje k inkluzi.
Název v anglickém jazyce
Sentiments, Attitudes and Concerns of Students of Education Asociated with Inclusioin
Popis výsledku anglicky
Studies of attitudes of teachers and future teachers towards inclusion and their concerns associated with working in inclusive settings are conducted quite often in educational research, using variety of methodological strategies. Our research aimed to analyze attitudes of future teachers of different subjects towards inclusion, find out how these attitudes differ from attitudes of general population, and how attitudes of future special teachers differ from attitudes of general education teachers. We used data from a questionnaire survey, which combined modified vision of SACIE questionnaire and modified vision of Bogardus scale of social distance, measuring social acceptance of selected groups in society. The sample consisted of 155 students of Masaryk University studying either Special education or other programs focused on education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I.
ISBN
9788021059955
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
27-42
Počet stran knihy
298
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—