Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Future Teachers’ Subjective Perception of Modern Educational Technology (MET) in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583286" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijlel.com/conferance17/40.pdf" target="_blank" >http://www.ijlel.com/conferance17/40.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Future Teachers’ Subjective Perception of Modern Educational Technology (MET) in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to research the attitudes and beliefs that future teachers studying at Palacký University Olomouc have about modern educational technology, and also about technology in general that could be used in the course of education. Teacher beliefs are one of the integral and important components of teacher’s personality and they influence the whole education process: from how teachers behave in the classroom to what materials they choose to use. Different beliefs of each person also influence their attitude towards the educational technology and their opinion on whether it is beneficial to use it in teaching or not. The research was conducted via a questionnaire that was distributed to students of Faculty of Education in Olomouc, Czech Republic. This article presents the results which were achieved via this research.

  • Název v anglickém jazyce

    Future Teachers’ Subjective Perception of Modern Educational Technology (MET) in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to research the attitudes and beliefs that future teachers studying at Palacký University Olomouc have about modern educational technology, and also about technology in general that could be used in the course of education. Teacher beliefs are one of the integral and important components of teacher’s personality and they influence the whole education process: from how teachers behave in the classroom to what materials they choose to use. Different beliefs of each person also influence their attitude towards the educational technology and their opinion on whether it is beneficial to use it in teaching or not. The research was conducted via a questionnaire that was distributed to students of Faculty of Education in Olomouc, Czech Republic. This article presents the results which were achieved via this research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    311-317

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku