K problematice literárního vzdělávání v primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063431" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problematice literárního vzdělávání v primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek byl vytvořen v rámci připravované dizertační práce a upozorňuje na problematiku implementace současného literárního kurikula do učebnic literární výchovy - čítanek. Jeho cílem je představit výzkumný nástroj, jenž bude následně použit k analýzekvality současných čítankových řad pro primární školu z hlediska naplnění komunikačního pojetí literárního vzdělávání. Komunikační pojetí literárního vzdělávání zohledňující umělecký text jako vlastní obsah výuky literatury bylo prosazeno v rámci kurikulární reformy. Jeho konkrétní naplnění v projektovém kurikulu literární výchovy na prvním stupni základních škol však doposud nepovažujeme za adekvátní, což v připravované dizertační práci chceme doložit obsahovou analýzou čítanek primární školy. Prezentovaný výzkumný nástroj umožní posoudit, do jaké míry je v čítankách primární školy zohledňována vlastní práce s uměleckým textem, jež tvoří základní kámen komunikačního pojetí literárního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
To the issue of literary education in the primary school
Popis výsledku anglicky
The conference contribution highlights the issue of the implementation of contemporary literary curriculum in literary educationtextbooks.The aim is to present a research tool that will be used to analyse the quality of existing textbooks series for primary education in terms of meeting the communication concept of literary education. Communication concept of literary education taking into account the artistic text as the content of teaching literature was enforced within the current curriculum reform.The focus on aesthetic literary education, however, is not yet fully accepted, as we will document in the research of textbooks for primary school, which focus on assessing the quality of work with artistic text.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii
ISBN
9788055506647
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
372-375
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Preš
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—