Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problematice literárního vzdělávání v primární škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063431" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problematice literárního vzdělávání v primární škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek byl vytvořen v rámci připravované dizertační práce a upozorňuje na problematiku implementace současného literárního kurikula do učebnic literární výchovy - čítanek. Jeho cílem je představit výzkumný nástroj, jenž bude následně použit k analýzekvality současných čítankových řad pro primární školu z hlediska naplnění komunikačního pojetí literárního vzdělávání. Komunikační pojetí literárního vzdělávání zohledňující umělecký text jako vlastní obsah výuky literatury bylo prosazeno v rámci kurikulární reformy. Jeho konkrétní naplnění v projektovém kurikulu literární výchovy na prvním stupni základních škol však doposud nepovažujeme za adekvátní, což v připravované dizertační práci chceme doložit obsahovou analýzou čítanek primární školy. Prezentovaný výzkumný nástroj umožní posoudit, do jaké míry je v čítankách primární školy zohledňována vlastní práce s uměleckým textem, jež tvoří základní kámen komunikačního pojetí literárního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    To the issue of literary education in the primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The conference contribution highlights the issue of the implementation of contemporary literary curriculum in literary educationtextbooks.The aim is to present a research tool that will be used to analyse the quality of existing textbooks series for primary education in terms of meeting the communication concept of literary education. Communication concept of literary education taking into account the artistic text as the content of teaching literature was enforced within the current curriculum reform.The focus on aesthetic literary education, however, is not yet fully accepted, as we will document in the research of textbooks for primary school, which focus on assessing the quality of work with artistic text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii

  • ISBN

    9788055506647

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    372-375

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Preš

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku