Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní orientace žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií jako specifickými poruchami učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063596" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní orientace žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií jako specifickými poruchami učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zaměřuje na oblast profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení ? dyslexií, dysgrafií a dysortografií ? po ukončení základní školy. V teoretické části charakterizuje problematiku specifických poruch učení a analyzuje faktory ? rolisebehodnocení a roli rodičů, jež ovlivňují volbu střední školy žáků devátých tříd se specifickými poruchami učení. V praktické části je metodami kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření analyzována volba střední školy u žáků 9. tříd se specifickými poruchami učení v Brně a Jihomoravském kraji. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Orientation of Pupils with Dyslexia, Dysgraphia and Dysortographia as Specific Learning Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The charter focuses on the field of professional oriention of students with specific learning disorders ? dyslexia, dysgraphia and dysortographia ? after completing of the secondary school. In the theoretical part it characterizes the problem of specificlearning disorders and analyses factors ? the role of student self-assessment and role of parents which influence the selection of 9-grade students with specific learning disorders. The practical part is a methods of quantitative and qualitative research analyzed the choice of secondary school pupils in 9th classes with specific learning disabilities in Brno and South Moravian Region. Questionnaire methods and consulting of educational consultants were used here.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities.

  • ISBN

    9788073152369

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    179-189

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly