Profesní orientace žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií jako specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063596" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní orientace žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií jako specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zaměřuje na oblast profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení ? dyslexií, dysgrafií a dysortografií ? po ukončení základní školy. V teoretické části charakterizuje problematiku specifických poruch učení a analyzuje faktory ? rolisebehodnocení a roli rodičů, jež ovlivňují volbu střední školy žáků devátých tříd se specifickými poruchami učení. V praktické části je metodami kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření analyzována volba střední školy u žáků 9. tříd se specifickými poruchami učení v Brně a Jihomoravském kraji. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru.
Název v anglickém jazyce
Professional Orientation of Pupils with Dyslexia, Dysgraphia and Dysortographia as Specific Learning Disabilities
Popis výsledku anglicky
The charter focuses on the field of professional oriention of students with specific learning disorders ? dyslexia, dysgraphia and dysortographia ? after completing of the secondary school. In the theoretical part it characterizes the problem of specificlearning disorders and analyses factors ? the role of student self-assessment and role of parents which influence the selection of 9-grade students with specific learning disorders. The practical part is a methods of quantitative and qualitative research analyzed the choice of secondary school pupils in 9th classes with specific learning disabilities in Brno and South Moravian Region. Questionnaire methods and consulting of educational consultants were used here.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities.
ISBN
9788073152369
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
179-189
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—