Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dilemma of Preparation for Future Life in Institutional Care

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063661" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dilemma of Preparation for Future Life in Institutional Care

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The attention of research and practice in the field of special education of children with behavioural disorders is presently being shifted due to the current educational approaches to disability and disadvantage and the diversion from the social-pathological concept of behavioural disorders. It is a change towards perceiving an individual with behavioural disorders from the point of view of his educational needs, his future quality of life and his functioning within the society. This article presents aresearch based on interviews with young people who had spent a few years of their life in an residential care for youth due to their behavioural disorders. The author defines areas in which special educational interventions aimed at the preparation for future life are needed to be provided in the conditions of institutional care.

  • Název v anglickém jazyce

    Dilemma of Preparation for Future Life in Institutional Care

  • Popis výsledku anglicky

    The attention of research and practice in the field of special education of children with behavioural disorders is presently being shifted due to the current educational approaches to disability and disadvantage and the diversion from the social-pathological concept of behavioural disorders. It is a change towards perceiving an individual with behavioural disorders from the point of view of his educational needs, his future quality of life and his functioning within the society. This article presents aresearch based on interviews with young people who had spent a few years of their life in an residential care for youth due to their behavioural disorders. The author defines areas in which special educational interventions aimed at the preparation for future life are needed to be provided in the conditions of institutional care.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.

  • ISBN

    9788021061071

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    107-115

  • Počet stran knihy

    172

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly