Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063844" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na problematiku nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu pro základní školy a jejich hodnocení z hlediska potenciálu napomáhat při porozumění učivu. Východiskem je předpoklad, že efektivní fungování nonverbálních prvků jako didaktických prostředků může být posíleno jejich odpovídajícím ztvárněním. K vysvětlování je přistupováno z hlediska teorie učebnic a prostřednictvím konceptů didaktické transformace a zprostředkovávání vzdělávacího obsahu. Jádrem publikace je představení výzkumu, který se zaměřoval na posuzování typů nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu. Kromě toho bylo zjišťováno žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků. Výsledky výzkumu odpovídají na otázky týkající se didaktické vybavenosti současných českých učebnic zeměpisu pro základní školy.
Název v anglickém jazyce
Nonverbal items in geography textbooks as an instrument for didactical transformation
Popis výsledku anglicky
The publication focuses on the issue of visuals in geography textbooks for basic education and the assessment of their potential to assist pupils? understanding of the subject matter. A key assumption is that the didactical functioning of the visuals canbe supported through their appropriate design. The theoretical background is represented by research on textbooks and the concepts of didactic transformation and representation of the subject matter. The aim of the publication is to present conducted research, which was focused on the evaluation of types of visuals in Czech geography textbooks. Pupils? evaluation of visuals was examined too. Results allow answering questions that deal with the assessment of the didactical qualities of contemporary geography textbooks for basic education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021061354
Počet stran knihy
142
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—