Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063877" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Příspěvek vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching of scientific concepts of the Czech language in the context of everyday pupil experience

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on teaching of scientific concepts of Czech language which are part of the prescribed curriculum of Czech language at lower secondary schools. The paper is based on qualitative research methodology. Contrary to the ideal of contextualization of the school knowledge, it problematizes the usage of pupils' everyday experience in teaching of scientific concepts because of its focus on content.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Profesní rozvoj učitelů: sborník z konference [CD-ROM]

  • ISBN

    9788072905485

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    284-292

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku