Research of Teaching Russian Language as Foreign Language to Learners with Specific Learning Difficulties
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063918" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063918 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research of Teaching Russian Language as Foreign Language to Learners with Specific Learning Difficulties
Popis výsledku v původním jazyce
The paper brings the results of research study focusing on the issues of teaching Russian language as foreign language to learners with specific learning difficulties (SLD). The study was realized within the framework of the research centre Special Needsof Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM 0021622443). The aim of the research is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region teaching to learners with SLD. The research methods included content analysis, questionnaire surveys and focus group discussions.
Název v anglickém jazyce
Research of Teaching Russian Language as Foreign Language to Learners with Specific Learning Difficulties
Popis výsledku anglicky
The paper brings the results of research study focusing on the issues of teaching Russian language as foreign language to learners with specific learning difficulties (SLD). The study was realized within the framework of the research centre Special Needsof Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM 0021622443). The aim of the research is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region teaching to learners with SLD. The research methods included content analysis, questionnaire surveys and focus group discussions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational Alternatives
ISSN
1313-2571
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
Volume 10/Part 1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
278-286
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—