Výzkumné šetření mezi učiteli ruského jazyka k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v kontextu integrace a inkluze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063712" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063712 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumné šetření mezi učiteli ruského jazyka k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v kontextu integrace a inkluze
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek předkládá výsledky dílčího výzkumného projektu k otázkám hodnocení v cizojazyčné výuce u žáků se specifickými poruchami učení (dále SPU), jež byl realizován v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Snahou autora je analyzovat problematiku hodnocení ve výuce cizích jazyků v českých poměrech v kontextu integrace a inkluze. Cílem výzkumu je reálné zjištění, jaké typy hodnocení učitelé ruštiny na 2. stupnizákladních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií Jihomoravského kraje běžně využívají při své práci se žáky s SPU. Výzkumná sonda byla provedena metodou obsahové analýzy, dotazníkového šetření, rozhovoru v ohniskové skupině učitelů cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
The Research among Teachers of Russian Language to Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in the Context of Integration and Inclusion
Popis výsledku anglicky
The paper brings the results of several research study focusing on the issues of evaluation in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties (SLD). The study were realized within the framework of the research centre Special Needs of Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM0021622443). The author analyzed the issues of evaluation of foreign language teaching in the Czech Republic in the context of integration and inclusion. The aim of the research presentedin particular chapter is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region evaluate their pupils with SLD. The research methods included content analysis, questionnaire surveys, focus group discussions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM
ISBN
9788072318650
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—