Posouzení vybraných komponent a charakteristik kvality výuky německého jazyka pomocí posuzovacího nástroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064065" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení vybraných komponent a charakteristik kvality výuky německého jazyka pomocí posuzovacího nástroje
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola zabývající se výzkumem vybraných komponent a charakteristik kvality výuky (a) motivování, (b) podpůrné učební klima, (c) práce s časem, (d) orientace na cíle, (e) učitelův projev, je rozvržena do dvou částí. V první části kapitoly je krátce představena aktuální verze nástroje pro posuzování kvality výuky cizího jazyka, výsledky jeho pilotáže, průběh a organizační zajištění výzkumu v oblasti kvality výuky německého jazyka a způsob pořizování videozáznamů s výukou německého jazyka. V druhé částikapitoly jsou prezentovány výsledky posuzování výuky vybraných komponent a charakteristik kvality výuky německého jazyka v hodinách dvou učitelů na ZŠ. Autor se zaměřuje především na posouzení vybraných komponent a charakteristik kvality výuky pomocí modu a pomocí aritmetického průměru.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of selected components and characteristic of German language teaching quality by observation instrument
Popis výsledku anglicky
This chapter deals with the research of selected components and characteristics of teaching quality (a) motivation, (b) supportive classroom climate, (c) time management, (d) goal-orientation, (e) teacher?s performance. The article is to two parts divided. In the first part is the actually version of observation instrument of selected components and characteristics of German language teaching quality, results of pilot study, the course and organization of research in area of foreign language teaching and making of video records with German language teaching introduced. In the second part are the observing results of selected components and characteristics of German language teaching quality in classes of two teachers in elementary school presented. TheAuthor focused on evaluation of selected components and characteristics by modus and of arithmetic mean.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům
ISBN
9788021061095
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
55-68
Počet stran knihy
221
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—