Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064175" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum realizovaný v stávajícím projektu je již třetí navazující částí výzkumného záměru mapujícího vztah romských dětí a školy. Dvě první části, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků I. a II. (10186/2009-6 a 8555-37/2010-27), s podtitulem ?Bariéry ve vzdělávání romských dětí?, měly za cíl pomocí fenomenologické analýzy romských výpovědi dětí na téma ?škola? přispět k propracovanějšímu popisu těchto bariér a odpovědět na otázku ?co konkrétně brání romským dětem? úspěšně procházet školním vzděláním.Tato třetí část se má pokusit z realizovaných rozhovorů získat co nejcelistvější obraz ?školy?. Tedy má popsat všechny významy, kterých pojem škola pro tyto děti může nabývat. Analýza výpovědí romských dětí byla konfrontována s výpovědí speciální pedagožky ze stejné ZŠ, výstupem výzkmu byla i jejich představa o ideální škole.

  • Název v anglickém jazyce

    School is our common World : Phenomenological Analysis of Meaning in the statements of Roma Children texts

  • Popis výsledku anglicky

    Research carried out in the present project is the third part of the follow-up research project mapping the relationship of Roma children and schools. The first two parts, Analysis of training needs of Roma pupils I. and II. (10186/2009-6 and 8555-37/2010-27), subtitled "Barriers to the education of Roma children", were aimed by the mean of the phenomenological analysis of the testimony of Roma children on the theme "school" to contribute to a more sophisticated description of these barriers and to answer the question "what specifically prevents Roma children successfully navigate school education?. This third part is to try to get from the actual interviews as possible complete picture of "School". So should describe all the meanings which the conceptof school for these children may acquire. Analysis of the experiences of Roma children were confronted with the interview with special teacher from the same school. On of the outputs was also a comparison of their idea of the perfect sch

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu

  • ISBN

    9788021060302

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    54-66

  • Počet stran knihy

    225

  • Název nakladatele

    MUNIPRESS

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly