Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064175" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum realizovaný v stávajícím projektu je již třetí navazující částí výzkumného záměru mapujícího vztah romských dětí a školy. Dvě první části, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků I. a II. (10186/2009-6 a 8555-37/2010-27), s podtitulem ?Bariéry ve vzdělávání romských dětí?, měly za cíl pomocí fenomenologické analýzy romských výpovědi dětí na téma ?škola? přispět k propracovanějšímu popisu těchto bariér a odpovědět na otázku ?co konkrétně brání romským dětem? úspěšně procházet školním vzděláním.Tato třetí část se má pokusit z realizovaných rozhovorů získat co nejcelistvější obraz ?školy?. Tedy má popsat všechny významy, kterých pojem škola pro tyto děti může nabývat. Analýza výpovědí romských dětí byla konfrontována s výpovědí speciální pedagožky ze stejné ZŠ, výstupem výzkmu byla i jejich představa o ideální škole.
Název v anglickém jazyce
School is our common World : Phenomenological Analysis of Meaning in the statements of Roma Children texts
Popis výsledku anglicky
Research carried out in the present project is the third part of the follow-up research project mapping the relationship of Roma children and schools. The first two parts, Analysis of training needs of Roma pupils I. and II. (10186/2009-6 and 8555-37/2010-27), subtitled "Barriers to the education of Roma children", were aimed by the mean of the phenomenological analysis of the testimony of Roma children on the theme "school" to contribute to a more sophisticated description of these barriers and to answer the question "what specifically prevents Roma children successfully navigate school education?. This third part is to try to get from the actual interviews as possible complete picture of "School". So should describe all the meanings which the conceptof school for these children may acquire. Analysis of the experiences of Roma children were confronted with the interview with special teacher from the same school. On of the outputs was also a comparison of their idea of the perfect sch
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu
ISBN
9788021060302
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
54-66
Počet stran knihy
225
Název nakladatele
MUNIPRESS
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—