Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072636" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem RogeremSagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma ?Škola?, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu

  • Název v anglickém jazyce

    MCA: phenomenological view on children from social disadvantaged environment

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter aims to present a phenomenological text analysis called Meaning Constitution Analysis (MCA) and employ it within a field of social education focusing on attitudes of Roma children to school. MCA was developed by Swedish psychologist and researcher Roger Sages as a method for intercultural research and work psychology. It is rooted in phenomenological philosophy and, due to its theoretical foundation, it integrates advantages both of qualitative and quantitative methodological approaches. Moreover, MCA has also a software version that makes its application easier. Utilizing phenomenological methodology, the author focused on the concept of ?School? in interviews with Roma children, their schoolmates and with teachers and used MCA to analyzetranscripts of interviews to gain a complex picture of participants? experiencing of ?School?.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výzkumné metody v pedagogické praxi

  • ISBN

    9788024743684

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    86-104

  • Počet stran knihy

    245

  • Název nakladatele

    Grada Publishing, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly