MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072636" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem RogeremSagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma ?Škola?, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu
Název v anglickém jazyce
MCA: phenomenological view on children from social disadvantaged environment
Popis výsledku anglicky
The chapter aims to present a phenomenological text analysis called Meaning Constitution Analysis (MCA) and employ it within a field of social education focusing on attitudes of Roma children to school. MCA was developed by Swedish psychologist and researcher Roger Sages as a method for intercultural research and work psychology. It is rooted in phenomenological philosophy and, due to its theoretical foundation, it integrates advantages both of qualitative and quantitative methodological approaches. Moreover, MCA has also a software version that makes its application easier. Utilizing phenomenological methodology, the author focused on the concept of ?School? in interviews with Roma children, their schoolmates and with teachers and used MCA to analyzetranscripts of interviews to gain a complex picture of participants? experiencing of ?School?.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkumné metody v pedagogické praxi
ISBN
9788024743684
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
86-104
Počet stran knihy
245
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—